woensdag 18 december 2013

Waarom een creatief CV?


Met een creatief CV maak je indruk!

Je maakt gebruik van de mogelijkheid om naast de informatie die men verwacht: jouw werkervaring en opleidingen ook indruk te maken met statements, foto's, opmaak e.d..

Het creatieve CV draait nog steeds om het delen van je werkervaring. Het nieuwe is dat je verrassend bent, er zijn geen beperkingen meer. Belangrijk is dat je goed nadenkt wat je wilt overbrengen!

Terughoudend vs Lef?

De meeste mensen zijn terughoudend met het maken van een opvallend of 'gepimpt' CV. Dus als jij wel het lef hebt, ben je al onderscheidend! Belangrijk blijft het afstemmen op de doelgroep, de eerste horde: de recruiter/hr functionaris, en daarna de beslisser(s) van de vacature.

De boodschap overbrengen:

Ga ik schreeuwen dat ik de beste ben?

Of kies ik ervoor om juist mijn degelijkheid uit te dragen?

Het belangrijkste is dat je nadenkt over de boodschap die je wilt overbrengen. Het helpt je ook als je weet wie de ontvanger is en of deze open staat voor jouw CV.

"Hoe kom ik daar achter?"
Daar kom je achter door te bellen, navraag te doen in je netwerk en door gebruik te maken van google!
onderzoek wie diegene is die je wilt overtuigen! Win informatie in op de company website, Linkedin, Facebook, G+ e.d. daarnaast schakel je je netwerk in, stel vragen aan bekenden. Zorg ervoor dat je afstemt op je ontvanger!

Hoe maak ik zo'n CV?

Kijk daarvoor naar mijn volgend blog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten